Indijsko tržište traži specijalizirana tehnološka rješenja koja nude hrvatske tvrtke

Indijsko tržište traži specijalizirana tehnološka rješenja koja nude hrvatske tvrtke
Indija - zastava

U suorganizaciji HGK, Veleposlanstva Republike Indije u Zagrebu, Indijsko-hrvatskog poslovnog kluba i Federacije indijskih komora trgovine i industrije (The Federation of Indian Chambers of Commerce & Industry – FICCI), održan je 13. travnja 2021. godine virtualni Hrvatsko-indijski poslovni forum na kojem su predstavnici FICCI-a predstavili indijsko tržište i mogućnosti poslovanja na njemu, dok je indijskim sudionicima hrvatska strana prezentirala gospodarske prilike u Hrvatskoj.

Direktorica Sektora za međunarodne poslove HGK Ines Obradović istaknula je kako je Indija jedna od najbrže rastućih velikih ekonomija te važan trgovinski i investicijski partner za EU. „Što se tiče ukupne robne razmjene, EU je drugo najveće izvozno odredište Indiji.

Prema posljednjim dostupnim podacima za 2019. godinu, nešto više od 11 posto indijske trgovine vrijedne 80 milijardi eura bilo je s EU-om. Međutim, trgovina EU-a s Indijom iznosi samo 1,9 posto ukupne robne razmjene EU-a u 2019., što je znatno iza SAD-a (15,2 posto), Kine (13,8 posto) i Velike Britanije (12,6 posto).

Ako pogledamo hrvatske trgovinske brojeve, također ima puno prostora za poboljšanje. Izvoz Hrvatske u Indiju znatno je manji od našeg uvoza iz Indije, gotovo 3 puta manji u 2019. i preko 6 puta manji u 2020. godini. To jasno pokazuje potencijal za razvoj naših odnosa, stoga nam je drago što imamo priliku suorganizirati događaje poput ovog, na kojem tvrtke mogu upoznati pojedina tržišta i međusobno se povezati“, istaknula je Obradović, dodavši kako su neke hrvatske tvrtke već prepoznale potencijal Indije i pronašle svoju nišu na tamošnjem tržištu, poput Infobipa.

Manish Singhal, zamjenik glavnog tajnika FICCI-a naglasio je da se hrvatski poduzetnici ne trebaju bojati veličine indijskog tržišta jer se njihova proizvodnja u suradnji s domaćim partnerima lako može skalirati i prilagoditi potrebama pa i izvozu na treća tržišta. Na turizam se osvrnuo i indijski veleposlanik u Hrvatskoj Raj Kumar Srivastava spomenuvši ga u kontekstu suradnje u tzv. 4T područja (tehnologija, trgovina, talent i turizam).

Predsjednik Indijsko-hrvatskog gospodarskog kluba Ivica Žigić je istaknuo kako moramo nadrasti stereotipe da je Indija preveliko tržište za hrvatske tvrtke, odnosno da je Hrvatska mala i nepoznata ekonomija za Indijce.

Petar Ljubičić, izvanredni i opunomoćeni veleposlanik RH u Indiji, izjavio je da dobri odnosi Indije i Hrvatske traju desetljećima pa i stoljećima. Naglasio je važnost pregovora između EU i Indije u svibnju koji će regulirati sporazume o trgovini i investicijama.

Inače, robna razmjena između Hrvatske i Indije je u 2020. iznosila je tek 147,6 milijuna dolara, stoga su na Forumu predstavljene aktivnosti i usluge koje HGK provodi vezano uz internacionalizaciju kao i alati namijenjeni europskim tvrtkama za lakše poslovanje s indijskim tržištem.

Izvor: Poslovni dnevnik

Podijeli
li
0