HGK: Cilj širenje izvan prehrambene niše, u logistici, visokoj tehnologiji, energetici ...

Hrvatski izvoz u Japan je vrlo koncentriran, riba i to prvenstveno tuna čini više od dvije trećine ukupnog izvoza. Unatoč dominaciji prehrambenog sektora, u strukturi izvoza se pojavljuju i drugi proizvodi, poput obrađenog drva ili pripravaka za prehranu životinja. Hrvatske IT i tehnološke tvrtke nude raznovrsna rješenja za japansko tržište. Hrvatska na Nacionalnom danu u Osaki radi i na jačanju brenda Hrvatske kao atraktivne turističke destinacije.

Hrvatski izvoz u Japan je vrlo koncentriran, riba i to prvenstveno tuna čini više od dvije trećine ukupnog izvoza. Tvrtke iz prehrambene industrije, poput Jadran-Tune i Podravke u Osaki traže prilike za ponudu gotovih i svježih proizvoda tržištu Japana, dok proizvodi orijentirani na luksuz i fine dining, poput Zigante tartufa i Orgula grupe očekuju dobar prijem u sektoru gastronomije, rečeno je na skupu.

"Kao lider hrvatskog tržišta maslinovog ulja, Orgula kroz sajmove poput ANUGE, SIAL-a, PLMA-e i Expo-a gradi priču o hrvatskom ulju u svijetu. Japansko tržište, gdje se cijeni kvaliteta, vidimo kao priliku za naš Premium segment. Gospodarski forum prilika je za susrete uživo koji su temelj povjerenja u japanskoj kulturi, pa nam je važno osobno predstaviti svoju priču i proizvode", izjavio je Pjero Zekan, izvršni direktor tvrtke Orgula.

Unatoč dominaciji prehrambenog sektora, u strukturi izvoza se pojavljuju i drugi proizvodi, poput obrađenog drva ili pripravaka za prehranu životinja. Naime, jedan od primarnih ciljeva odlaska hrvatskoga gospodarsko izaslanstva u Japan je širenje izvan prehrambene niše, posebno u logistici, visokoj tehnologiji, energetici i specijaliziranoj opremi, ističe HGK.

U delegaciji je i Filix Lighting, hrvatska tvrtka specijalizirana za razvoj i proizvodnju inovativnih LED rasvjetnih rješenja za vanjske, urbane i podvodne prostore.

"Filix je 99 posto izvozno orijentirana tvrtka s projektima u više od 50 država. Na japanskom tržištu, gdje smo nedavno realizirali više projekata, iskustva su izuzetno pozitivna - partneri su profesionalni i odgovorni, a povjerenje donosi iznimnu komunikaciju. Kontakti uživo poput ovih danas su nam iznimno važni jer na kraju svakog projekta posao radimo s ljudima i zbog ljudi", izjavila je Elvira Dadashova, voditeljica razvoja poslovanja tvrtke Filix.

Hrvatske IT i tehnološke tvrtke nude raznovrsna rješenja za japansko tržište u segmentima digitalnih platformi, softverskih inovacija i industrijske tehnologije, dodaje HGK.

ALTPRO koji već ima ostvarenu suradnju s japanskim tvrtkama Yashima & Co., Mitsubishi Heavy Industries i Toyotom u Osaki se sastaje s partnerima, ali cilja upoznati nove potencijalne suradnike.

Japan, sa svojom bogatom pomorskom tradicijom, fokusom na održivost i rastućom potražnjom za jedinstvenim rješenjima u ugostiteljstvu, predstavlja atraktivno tržište i za tvrtku Caelum 1029.

"Pod brendom Oasis Meu razvijmo luksuzne plutajuće apartmane koji spajaju hrvatsku tradiciju brodogradnje, suvremeni dizajn i održive tehnologije. Njihova mobilnost i energetska neovisnost donose napredna rješenja za razvoj obalnih destinacija. Osobni susreti na sajmovima važni su nam za izgradnju povjerenja i stvaranje dugoročnih partnerstava",  pojasnila je Nikolina Vuković, voditeljica prodaje i razvoja poslovanja tvrtke Caelum 1029.

Hrvatska na Nacionalnom danu u Osaki radi i na jačanju brenda Hrvatske kao atraktivne turističke destinacije.

Prema podacima e-Visitora do početka rujna Hrvatsku je posjetilo gotovo 39,5 tisuća japanskih turista i zabilježeno je gotovo 72 tisuće noćenja što je porast od 4,2 posto u dolascima i 3,5 posto u noćenjima u odnosu na isti period prošle godine.

Tijekom 2024. došlo nam je sveukupno 53 tisuće japanskih turista. Turizam se oporavlja, no brojke su još daleko ispod predpandemijskih od 150 tisuća japanskih turista u 2019., navela je HGK.

(Hina)

Podijeli
li
0