Grupa KONČAR – Znanjem i sposobnošću domaćih stručnjaka do samog vrha europske industrije
Hrvatska pamet Hrvatskoj” geslo je koje se može primijeniti na primjeru brojnih domaćih tvrtki, javnih ustanova te znanstvenih i visokoobrazovnih institucija. U najužem krugu takvih nedvojbeno je i Grupa KONČAR. Ova perjanica hrvatske industrije već više od 100 godina upravo pod tim načelom postavlja tehnološke i industrijske trendove te gradi elektroenergetsku budućnost na lokalnoj, regionalnoj i globalnoj razini.
Tijekom stoljetnog poslovanja KONČAR je izrastao iz male zagrebačke radionice u globalni simbol izvrsnosti koji danas s pravom pripada krugu najutjecajnijih europskih proizvođača u novoj eri elektroenergetike. Od svojih početaka 1921. godine do danas tvrtka je izgradila ključnu infrastrukturu regije, a danas je prisutna na više od 130 tržišta diljem svijeta, pri čemu posebno izraženu konkurentnost ostvaruje na zahtjevnom i kompetitivnom tržištu Europske unije. Samim time, KONČAR je danas i najveći hrvatski neto izvoznik te jedan od najistaknutijih ambasadora Republike Hrvatske i domaće industrije u svijetu.
Dobar glas pritom je utemeljen upravo na znanju i talentu domaćih stručnjaka u čiji razvoj KONČAR ulaže još od njihovih školskih i studentskih klupa. Zahvaljujući vrhunskim custom-made proizvodima i rješenjima koji odgovaraju i na najzahtjevnije potrebe kupaca iz cijelog svijeta, ali i inovacijama kakvima se može pohvaliti tek nekolicina globalnih kompanija, KONČAREVI stručnjaci danas su ogledni primjer hrvatskog znanja, pameti, domišljatosti i kompetencija.
Predvodnik regionalne industrije u novoj eri elektroenergetike
Iz nekoliko KONČAREVIH tvornica do danas je isporučeno gotovo pola milijuna transformatora različitih vrsta, snaga i naponskih razina u više od 100 zemalja svijeta, što ih čini najraširenijim hrvatskim industrijskim proizvodom na globalnom tržištu. Danas je riječ o pretežno zelenim transformatorima sa smanjenim utjecajem na okoliš, proizvedenim prema posebnim zahtjevima kupaca. Nadalje, područje hidroenergije niša je u kojoj Grupa KONČAR posjeduje zavidno iskustvo, ekspertizu i globalne reference. U svojoj bogatoj povijesti tvrtka je proizvela i revitalizirala više od 700 generatora te uspješno, samostalno ili s partnerima, realizirala više od 400 projekata izgradnje i revitalizacije hidroelektrana diljem svijeta.
Uz to, KONČAR je u području obnovljivih izvora energije prepoznat i po vlastitoj vjetrolektrani Pometeno brdo, ujedno prvoj hrvatskoj vjetroelektrani snage 20 MW koju je izgradio prije gotovo dva desetljeća, a koja godišnje proizvodi oko 25 milijuna kWh električne energije. KONČAR bilježi sjajne reference i u području sunčeve energije. S desetak uspješno realiziranih sunčanih elektrana u Hrvatskoj, tvrtka nastavlja širiti svoj portfelj obnovljivih izvora – uključujući i dvije nove elektrane koje će uskoro biti izgrađene u Sloveniji.
Predsjednik Uprave KONČARA Gordan Kolak
“Naši najnoviji ugovori i isporučeni vlakovi, razvijeni i proizvedeni za potrebe dugogodišnjeg partnera HŽ Putnički prijevoz, jasno demonstriraju da KONČAR industrijski i infrastrukturno uspješno odgovara na najzahtjevnije potrebe zelene tranzicije. Istovremeno, posjedujemo sve ključne kompetencije za snažniju prisutnost na europskom tržištu, s ciljem pružanja rješenja za kvalitetniju i dugoročno održivu urbanu mobilnost”.
Iz Hrvatske za Hrvatsku – Novo poglavlje urbane mobilnosti je održivo, inovativno i 100% domaće
Zahvaljujući bogatoj tradiciji znanja i samostalnog razvoja, KONČAREVI visokotehnološki proizvodi i rješenja iz poslovnog područja urbane mobilnosti i infrastrukture inovativni su, kvalitetni, pouzdani i održivi. Jedan od oglednih primjera za to upravo je posljednja generacija modernih niskopodnih vlakova koji glase kao najsloženiji hrvatski tehnološki proizvod te potvrđuju sinergiju znanja i vještina domaćih stručnjaka. Nakon što je u rujnu prošle godine na najvećem svjetskom sajmu transportne tehnologije, InnoTransu u Berlinu, jedini predstavio baterijski vlak zajedno s pripadajućom punionicom, KONČAR je tijekom ove godine i na hrvatske pruge isporučio dosad najiščekivanije inovacije iz svojih pogona – baterijski motorni vlak (BMV) i baterijski elektromotorni vlak (BEMV) zajedno s pripadajućom infrastrukturom.
U svibnju ove godine prvi je na tračnice izašao baterijski elektromotorni vlak (BEMV), koji pokreće 100% električni pogon, a energijom se opskrbljuje iz ugrađenih baterija, ali i kontaktne mreže. Budući da značajan dio hrvatskih pruga još uvijek nije elektrificiran, ovakav spoj tehnologija čini ga idealnim rješenjem za održiv i ugljično neutralan putnički prijevoz na duge relacije diljem Hrvatske, zahvaljujući mogućnosti prometovanja po elektrificiranim, ali i neelektrificiranim prugama. Ovaj je vlak projektiran za prosječnu dnevnu kilometražu do 480 km i prosječni dnevni rad do 18 sati. Na neelektrificiranim prugama uz pogon na baterije postiže maksimalnu brzinu od 120 km/h, dok na elektrificiranim prugama, uz napajanje iz kontaktne mreže, dostiže brzine do 160 km/h. Baterije se pritom mogu puniti iz kontaktne mreže ili na punionicama.
U rujnu je zatim na hrvatske tračnice pušten i baterijski motorni vlak (BMV), jedini takav proizvod u komercijalnoj upotrebi u Europi i općenito jedan od prvih ovakvih proizvoda u cijelom svijetu. Ovaj je vlak namijenjen prijevozu putnika na neelektrificiranim prugama i može dosegnuti brzinu od 120 km/h. Optimalna dionica za jedno punjenje iznosi oko 100 kilometara, no testiranja su pokazala da može prijeći i više od 200 kilometara. Oba vlaka opremljena su rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i toaletima prilagođenim ulasku osoba u invalidskim kolicima, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. U prostoru za putnike postavljeni su monitori za prikaz videosadržaja, a putnicima je uz vizualne i audio najave kolodvora i stajališta u vlaku omogućen i besplatan WiFi.
Također, oba vlaka imaju mogućnost funkcionalnog spajanja s niskopodnim vlakovima nove generacije u prometu, čime se osigurava veći kapacitet. Naposljetku, ova inovativna tračnička vozila proizvedena su u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu koji se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. (NPOO). U sklopu projekta proizvedeno je šest punionica u kolodvorima Split, Osijek, Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Pula. Nadalje, krajem lipnja ove godine potpisani su novi ugovori o kupoprodaji pet elektrodizelskih, po četiri elektrobaterijska i baterijska vlaka te dvije punionice koje će biti postavljene u kolodvorima Lupoglav i Velika. Vrijednost projekta, koji se financira iz zajma Europske investicijske banke (EIB), iznosi gotovo 118 milijuna eura. Vlakovi će biti isporučeni u 2027. i 2028. godini.
(Poslovni dnevnik)