Farmaceutska industrija izvozno orijentirana industrija

Farmaceutska industrija izvozno orijentirana industrija
Farmaceutska industrija simbolička fotografija

Farmaceutska industrija u Hrvatskoj snažno je izvozno orijentirana industrija koja uz ICT i turizam kontinuirano doprinosi rastu BDP-a pa je uz sustavna ulaganja u obrazovanje zaposlenih i nove tehnologije u 2018. zadržala poziciji jedne od vodećih visokotehnoloških industrija uz stabilan rast prodaje lijekova i farmaceutskih supstancija.

U ovoj godini industrija je dočekala izjednačavanje stope PDV-a na lijekove bez obzira da li se radi o bezreceptnim proizvodima ili lijekovima na recept, uz dodatno porezno rasterećenje rada tijekom 2018. godine. Pliva, Belupo i JGL i dalje su najjači proizvođači u domaćoj farmaceutskoj industriji, i nalaze se među vodećim hrvatskim kompanijama i po prihodu, i po izvoznim rezultatima. 

Protekla 2018. godina za Plivu je bila izazovna, ali su unatoč globalnim trendovima optimizacije u farmaceutskoj industriji i restrukturiranju Teva grupe poslovali stabilno. Pad prihoda od gotovo 13 posto zabilježili su najvećim dijelom radi jednokratnih aktivnosti na tržištima na kojima posluju, no ukupna prodaja zabilježila je volumenski rast.

Pliva je tako imala rast od pet posto na hrvatskom tržištu, a sličan rast bilježe i na tržištima jugoistočne Europe. Godinu su posebno obilježile aktivnosti pripreme za serijalizaciju lijekova, zahtjevnom projektu u koji je Teva na svojim proizvodnim lokacijama uložila gotovo 800 milijuna kuna. Samo su u Zagrebu uvedena nova rješenja i oprema vrijedni 63 milijuna kuna, kako bi mogli zadovoljiti zahtjeve za serijalizaciju različitih zemalja u svijetu.

U 2018. godini Grupa Belupo je ostvarila 896,9 milijuna kuna prihoda od prodaje što predstavlja rast od 3,4 posto odnosno 29,4 milijuna kuna u odnosu na godinu ranije dok bi bez utjecaja tečajnih razlika prihodi procijenjeno bili viši 6,4 posto. Prema strukturi prihoda od prodaje na domaćem tržištu ostvaruju 43,2 posto, a 56,8 posto prihoda je od izvoza.

Vlastiti brendovi kompanije ostvarili su rast od 2,5 posto, ponajviše uslijed nastavka trenda rasta potražnje na tržištu Rusije te širenja distribucije na tržištima regije Centralna Europa.

Povećanjem portfelja preparata, ponajviše dermatoloških i kardioloških preparata, te sustavnim marketinškim pristupom, Belupo u Ruskoj Federaciji ostvaruje stalni rast prodaje. U 2018. godini ostvareno je 2,139 milijardi rublji bruto prodaje, što znači da smo u 2018. ostvarili rast od 16 % u odnosu na 2017. I dalje očekuju nastavak rasta izvoza u Rusku Federaciju, a podaci prvog kvartala za 2019. potvrđuju očekivanja. Bruto prodaja u Rusiji raste za 18 posto  za prvih šest mjeseci 2019. godine.

Mislav Vučić, glavni izvršni direktor riječke kompanije Jadran galenski Laboratorij JGL koja posluje na 50-tak tržišta svijeta, ističe kako je 2018. bila dobra godina, s rastom poslovnih prihoda od 6,6 posto i smanjenjem troškova od tri posto. Ukupni prihodi JGL Grupe u 2018. godini iznosili su 800 milijuna kuna, te je ostvareno 100 milijuna kuna operativne dobiti.

Glavni uspjeh tijekom 2018. godine bio je rast prodaje brži od referentnog tržišta u Hrvatskoj, Rusiji i Ukrajini, što je kompaniji omogućilo bolje upravljanje cijenama, zalihama i potraživanjima.

Podijeli
li
0