Marko i Nikola Jurman (Filix): Što su ‘made in Croatia‘ na Svjetskoj izložbi u Dubaiju vidjeli baš svi posjetitelji?

Marko i Nikola Jurman (Filix): Što su ‘made in Croatia‘ na Svjetskoj izložbi u Dubaiju vidjeli baš svi posjetitelji?
Marko i Nikola Jurman iz FILIX d.o.o.

Obiteljska tvrtka Filix iz Pazina koja je početkom velike ekonomske krize umalo propala, sada svoje LED svjetiljke izvozi na nekoliko velikih svjetskih tržišta. Njen proizvod je glavna marker-svjetiljka na Expo 2020 Dubai posebno razvijena za tu svjetsku izložbu i isporučena u 5500 komada. Te su svjetiljke poslužile i kao dio rasvjete u paviljonu Saudijske Arabije, a projekt Expo dosad je najznačjaniji Filixu. Osim što je vrijedan milijun i pol eura, toj je tvrtki Bliski istok jedno od dva najvažnija tržišta na svijetu, drugo je ono u SAD-u.

Od osnutka 1991. do 2007., kada su braća Marko i Nikola Jurman kao druga generacija preuzeli upravljanje obiteljskom tvrtkom, Filix je poslovao kao distributer u sektoru rasvjete. Proizvodnju LED svjetiljki za osvjetljenje bazena, fontana i krajobraza u petnaest različitih opcija pokrenuli su mladi Jurmani, koji su silom prilika početkom ekonomske krize orijentirali na izvoz. Danas Filix izvozi 95 posto proizvodnje, ima pedeset zaposlenih, ured i jednoga zaposlenoga u Dubaiju, te tvrtke Filix Lighting u SAD-u, na Filipinima, u Njemačkoj, koje rade i za područje Francuske i Španjolske, do kraja ove godine osnovat će i tvrtke u Egiptu i Saudijskoj Arabiji, a certificirali su i sve proizvode za Indiju. Osim toga, u tijeku je i investicija od petnaest milijuna kuna u novi proizvodni pogon i urede u Pazinu.  

– Izvozom smo se počeli baviti 2009. jer smo shvatili da ne želimo raditi na način kako se tad u Hrvatskoj radilo. Nismo mogli naplatiti posao te je u pitanju bio opstanak tvrtke – kaže Marko, glavni direktor Filixa.

Nikola je zadužen za tehnički dio posla, no obojica podjednako, svaki u svojoj domeni, sudjeluju u razvoju poslovanja. Danas su posve orijentirani na izvoz na Bliski istok, Australiju, SAD i Europu, a prošle godine plasirali su robu (proizvoda i uzoraka) u 53 zemlje. Ono po čemu su LED svjetiljke te tvrtke posebne je to što dizajnerima omogućuju opcije projektiranja rasvjete pod vodom što je dosad bilo nepoznanica.

– Filix je jedina tvrtka na svijetu koja to tako radi i to je dosta dobro prihvaćeno kod light dizajnera te nemamo konkurencije čak ni na internacionalnoj razini jer se radi se o inovaciji – pojašnjava Marko.

Filix raste organski, iduće godine u planu je veći iskorak u zapošljavanju ljudi za razvoj proizvoda, a stvorena je i vizija gdje bi tvrtka trebala biti 2025. godine – otvoriti do 25 lokacija, odnosno toliko novih tvrtki, stvoriti određeni broj inovacija te se dokapitalizirati.

Izvor: www.lidermedia.hr

Podijeli
li
0