JGL: udio izvoza u prihodima od prodaje doseže 78 posto

JGL: udio izvoza u prihodima od prodaje doseže 78 posto
JGL d.d.

Bez obzira radi li se o malom poduzetniku, srednjoj tvrtki ili velikoj kompaniji, iskorak na inozemna tržišta uglavnom nije moguć bez prethodne investicije u poslovanje. Da bi ojačala svoju konkurentnost na stranim tržištima, ali i na domaćem, riječka farmaceutska tvrtka JGL, zaokružila je najznačajniji i najveći investicijski projekt Pharma Valley. Koliko je JGL-u strateški važan izvoz ocrtava činjenica da udio izvoza u prihodima od prodaje doseže 78 posto.

U tri godine, od 2012. s dovršetkom u 2015., na ulazu u Rijeku niknuo je futuristički kompleks u kojem je JGL objedinio poslovanje, istraživanje i proizvodnju, sve uz financijsku potporu Hrvatske banke za obnovu i razvitak(HBOR). Riječ je jednom od tada najvećih ulaganja u Hrvatskoj i to u razdoblju kada je gospodarstvo bilježilo pad BDP-a i osjećalo posljedice dugotrajne krize.

Ukupna vrijednost investicije na Svilnom u zaleđu Rijeke, koja je JGL svrstala među vodeće proizvođače sterilnih farmaceutskih oblika (kapi, aerosola i sprejeva) u Europskoj uniji, dosegnula je 361 milijun kuna. Za potporu u realizaciji JGL se obratio dugogodišnjem partneru, domaćoj razvojnoj banci, koja je osigurala većinu potrebnog novca. Sredstvima HBOR-a financirano je zemljište, građevina i dio opreme u iznosu od 208 milijuna kuna, uz 31 milijun kuna obrtnih sredstava.

Osim domaće razvojne banke uz koju ih veže duga suradnja, ta farmaceutska tvrtka otišla je korak dalje u odabiru izvođača Pharma Valleyja. U JGL-u s ponosom ističu kako su iznimno rigorozne uvjete u odabiru od projektanata do izvođača uspjele zadovoljiti hrvatske tvrtke.

Dovršetkom Pharma Valleyja kompanija je podigla proizvodne kapacitete na 104 milijuna jedinica, 45 milijuna više od prijašnjih mogućnosti. Osim toga, kompleks je postavljen uz najnovije organizacijske zahtjeve tijeka materijala i ljudi u toj branši, instalirane su nove tehnologije i osigurani dodatni kapaciteti postojećim pogodnima sterilnih oblika i novom pogonu za aerosole i opremanje otopina.

Među inovacijama je automatizirano i robotizirano skladište bez prisutnosti ljudi s više od 5.000 paletnih mjesta, prelazak sa serijske na kontinuiranu proizvodnju, kao i proizvodnja mikrobiološki čistih proizvoda u oblicima "Bag on Valve". Pod prvu polovicu ove godine kompanija je podvukla crtu pod 349,3 milijuna kuna prihoda, od čega gotovo 270 milijuna dolazi iz osnovne djelatnosti, farmaceutskog poslovanja. Rastu prihoda od prodaje po stopi od 27 posto na godišnjoj razini najviše su doprinijela tržišta Rusije, Ukrajine i Hrvatske.

Izvor: Poslovni dnevnik

Podijeli
0