"Hrvatski dan" u Pragu

"Hrvatski dan" u Pragu
"Hrvatski dan" u Pragu

Iz Češke bi u Hrvatsku prema najavama ove godine moglo doći više od lanjskih 775 tisuća turista, a češki touroperatori i drugi partneri šire programe za Hrvatsku vjerujući da će rat u Ukrajini što prije završiti i da neće bitno utjecati na promet, istaknuto je u utorak na "Hrvatskom danu u Pragu". Tu manifestaciju  je, s ciljem promocije hrvatske turističke ponude na češkom tržištu organiziralo praško predstavništvo Hrvatske turističke zajednice, uz podršku Ministarstva turizma i sporta (MINTS).

Uz 50-ak poslovnih čeških partnera, koji su na radionici s hrvatskima razgovarali o suradnji za ovu sezonu i dalje, okupilo se više od 30 vodećih čeških medija, čiji su se novinari osim za novosti u turističkoj ponudi raspitivali i o datumu otvaranja Pelješkog mosta, epidemiološkim pravilima i mjerama dolaska u Hrvatsku te kontinentalnim dijelovima zemlje u kojima živi najviše predstavnika češke manjine.

Novinari su htjeli znati i hoće li Hrvatska na vrijeme informirati o pravilima u pandemiji, jer se to lani, kako su kazali, mijenjalo preko noći. Na to im je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac na konferenciji za medije odgovorila da je za Pelješki most predviđeno vrijeme otvaranja u lipnju ove godine, da radovi idu po planu, ali da se točan datum još ne zna, a kada se sazna na vrijeme će se oko toga obavijestiti i tržišta. Oko pravila putovanja i boravka u zemlji također će se na vrijeme izvijestiti o odlukama i propisima, o čemu, kako je dodala, u Hrvatskoj kao i u Češkoj odlučuje nacionalni stožer.

"Češko tržište je jako važno za hrvatski turizam, s kojeg je u 2021. ostvareno 97 posto noćenja iz rekordne 2019., a do sada ove godine već ih je došlo 25 posto više nego u isto vrijeme 2019., i zahvalni smo na tome češkim turistima i partnerima. Želimo zadržati dobru poziciju na tom tržištu i još je i nadograditi s promocijom raznolikosti ponude u Hrvatskoj cijele godine, u što ulazi u luksuzni segment, zdravstveni turizam, sport i drugo”, naglasila je ministrica. Poručila je da ove godine promocija na tom i drugim tržištima ide i pod sloganom "Croatia, Naturaly Yours (Hrvatska, prirodno tvoja), što je i smjernica za dalji razvoj održivog turizma s naglaskom na ekologiju, regionalni i lokalni razvoj.

I ona i direktor HTZ-a Kristjan Staničić istaknuli su i ulaganja u kvalitetu i infrastrukturu u hrvatskom turizmu, kao i da je pred svima zahtjevno razdoblje zbog rata u Ukrajini i još prisutne pandemije, ali i da je primjetno da su ljudi željni putovanja. "Strateški cilj na češkom tržištu nam je osim obitelji s djecom, koji najviše dolaze, privući i neke druge skupine putnika, poput mlađih generacija, kao i proširiti sezonu na pred i poslije ljeta, i motivirati ih na dolaske i zbog 'city break' programa, gastronomije i drugog, a ne samo sunca i mora te prirode, što je za većinu najveći motiv”, istaknuo je Staničić.

Kazao je i da Česi najviše dolaze na Makarsku rivijeru, u Istru (Medulin), na Kvarner te u Novalju, najviše traže privatni smještaj, a zatim kampove i hotele, ali i da se sve više zanimaju primjerice za Dalmatinsku zagoru, Slavoniju, Zagreb i drugo.

Turistima za ulazak i nesmetano kretanje po Hrvatskoj potrebno je ove godine imati covid potvrdu tj. da su ili cijepljeni ili preboljeli, a najavio je i iduće promotivne aktivnosti na češkom tržištu, poput promocije neretvanskih lađara i njihove utrke u kolovozu, zbog čega će u Prag doći i lađari te veslati na Vltavi, a u svibnju će se predstaviti i Istra te nova avio linija Split-Prag.

Direktor HTZ-ova predstavništva u Pragu za Češku i Slovačku Dubravo Miholić napomenuo je da po sadašnjim informacijama Česi neće dolaziti previše oko Uskrsa te da ih se najviše može očekivati u srpnju i kolovozu, jer početkom srpnja kod njih počinju i školski praznici. "Postoji optimizam na češkom turističkom tržištu za Hrvatsku, i touroperatori imaju više posla nego u prošle dvije pandemijske godine, te vjerujemo u bolji rezultat od lanjskog. Hrvatskoj su tu najveći konkurenti Grčka, Italija, Španjolska, ali i njima susjedne zemlje Slovačka, Austrija i Njemačka. Jaku kampanju za Čehe ima i Turska te Mađarska, posebice za toplice, za što se Česi dosta i zanimaju”, iznio je Miholić.

Kazao je i da se lagano mijenja struktura čeških turista u Hrvatskoj i da ih je sve više koji žele i u luksuznije i skuplje hotele, što su potvrdili i neki od čeških touroperatora, kao i da će ovog ljeta, treće za redom, prema Hrvatskoj prometovati turistički vlak češkog prijevoznika Regio Jet, za koji prodaja karata već sada ide odlično.

To bi se ove godine moglo donekle promijeniti jer Croatia Airlines (CA) uvodi novu sezonsku avio liniju do kraja rujna Split-Prag, za koju je predstavnik CA u Frankfurtu Mate Radić na radionici u Pragu kazao da kreću 11. lipnja i da za sada prodaja karata ide dobro. Vlasnica češkog touroperatora-specijalista za Hrvatsku "101 CK Zemek” Sylvie Laštuvkova-Zemekova, kao i gotovo svi drugi prisutni TO-i, najavili su nove programe i više dolazaka turista u Hrvatsku, ali i da ih dosta Čeha pita za hotele s dvije i tri zvjezdice, jer da su im sa četiri i pet preskupi, kao i neki kampovi.

Na "Hrvatskom danu u Pragu” iz Hrvatske su bili i predsjednici udruga UHPA Tomislav Fain te Stories hotela (koja okuplja 18 unikatnih luksuznih manjih hotela) Nenad Nizić, koji su također pozvali Čehe u Hrvatsku, a večer prije za partnere i visoke uzvanike je organizirana i svečana večera s promocijom hrvatskih vina i hrane, glazbe i kulturne baštine.

Česi su na upit novinara komentirali da se vidi utjecaj rata u Ukrajini na njihov turizam, posebice u Pragu, gdje dolazi najviše turista u toj zemlji ( u najboljim godinama i više od 10 milijuna godišnje), no trenutno ih, kako su kazali, nema ni blizu onoliko koliko ih je u ovo doba znalo biti. Pritom pandemiju kao otegotnu okolnost gotovo i ne spominju, jer su u Češkoj popustili sve mjere, u zemlju se ulazi bez ikakvih potvrda, a maske su još obvezne samo u bolnicama i javnom prijevozu.

Izvor: HINA

Podijeli
li
0